Thursday, December 9, 2010

MAK ABAH DAH XSYG ADIK KE?

mak:mak rasa nk ambik anak angkat...
me:anak angkat?no way?
mak:ade abah knl sorg lelaki ni,die org susah,anak 7org,isteri mengandung lagi 6bulan..
abah:kita ambik budak tu bukannye nak ambik terus,nnti keluarga die dah senang kita pulang balik..kita just nk meringan beban dorg..
me:angah mesti xsuka punya..kompem..tp...kesian jugak.... 
abah:keluarga tu menumpang kat rumah mertua die,rumah flat 2 bilik..sebilik dorg kongsi anak beranak

PATHETIC KOT..yg kita ni rumah dok kosong je..siap ade bilik xguna pulak tu,siap ade ruang tamu terlebih pulak tu,yg org ni susah ramai2 kongsi bilik..ruang tamu pon xde kerusi2,sofa ke ape..kosong je...KESIAN TU ADA..TAPI......



************

me:angah?mak n abah nk amek anak angkat?
angah:xnak lah!
me:tp kesian ngah,org tu susah...budak lelaki,setahun setengah..mak kate comel..putih mcm cina
angah:along mesti xsuka
mak:along xkisah,die suke je...
angah:mcm best pulak ade jugak budak nk bw jln2..dr.farah ambek anak angkat*angah berangan jap*
me:kita tgk dulu nak?kalo budak tu comel kita bela la kejap,kalo nakal kita pulang balik..hahaha
angah:suke hati ko je?ko igt mainan ke hape?
me:xpon kita kata kat die..wei,ko tu anak angkat jgn ngade2*kesian budak tu*
abah:nnti kita tgk budak tu*abah terus kol lelaki tu,gile pantas buat kerja*
me:ape kate darjah satu kita pulangkan die kat mak bapak die..hahaha*keji gle perangai*
mak:mane boleh mcm tu
me:nk cubit bole?hahahhaa
mak:kalo nakal boleh*mak kasik green light*


***********
sampai hari ni,diam je xde berita,ntah2 lelaki tu xjadi kut,sayang kat anak die..sapa xsyg anak wei???tp its better kasi anak hidop senang kan??tp bukan ke BERAT SAMA DIPIKUL,RINGAN SAMA DIJINJING?? AIR DICINCANG XKAN PUTUS..HUJAN EMAS DINEGERI ORG,HUJAN BATU DINEGERI KITA...*tibe2 aku dlm mode peribahasa lak kan?*


hmmmmm....ade kebaikan n keburukan dlm hal ni

comel kan kalo future adik aku camni??jeles sebentar kutt!!



MENGAMBIL ANAK ANAGKAT ADA KEBAIKANNYA DAN KEBURUKKANNYA DISISI AKU,KELUARGA MAHUPUN UNDANG2*ade ke*sebenarnya yg penting disisi AKU je..wee~~~



kebaikan
  • aku ade adik,ade brg nk main,ade brg nk usik,ade brg n cium..*mcm brg mainan budak tu aku buat nnti*
  • boleh shopping kat baby pony..baby gap..baby guess...mahupun baby pureen*murah la yg ni*haha
  • boleh masakkn tuk die..mkn jugak kalo xsedap..xkira ahh
  • blikan mainan kat toy r us..wow..xde la malu sgt kalo masuk bw budak dr masuk dgn kwn2 pastu macam xpernah ade zama kanak2 jumpa brg mainan..haha
  • ko ada adik cute cam aku punya adik???
 keburukan

  • owwww!!!!ini paling DASYAT..aku akan kehilangan title adik!!MANE BOLEH????BERANI KAU?? aku dah discuss ngn parents,kalo jadi amek,xde tukar2 nama ni,i still adik,budak tu pggel nama die ok..ha?kisah pulak aku?wek!
  • pastu mane die nk duduk nnti dlm kereta?kitorg mmg cukup2 3 org...xde space,fine kalo die kecik die duduk depan ngn mak..dah besar?nk sumbat mana?buatnya die gemok gedempol?BOOT PUN XMUAT?!haha
  • kena tukar mpv tu..estima not bad!
  • nnti nk tido mana?*pura2 mcm xde bilik kosong kat rumah tu en??*
  • kalo die nakal camne?korek sana korek sini..pecah sana pecaah sini..ha?
  • entah2 dah besar jadi mat rempit..mintak duit byk2 pastu...*kedekut sudah*
  • dah besar xikut ckp,xkenang budi,mak bapak die pon die xnak bantu...die ngn hal die..ha?*lgi sekali.ha?*
  • xpon,die berlagak ngn adik beradik die yg lain...aku dah senang xmcm korg??eeeeee..wek!
  • keji betol die!

KESIMPULANNYA..KEBURUKKAN>>>KEBAIKAN

jadi??????????????







hmmmmmmm....






















oooooohhhhhhh















aku pon KOMPIUS!!!









APA2 LAH MAK..LAYANNNNN....





2 comments:

  1. wei... yg keburukan tu kaw exaggerate melebey weh..hahaha
    xde la...die baik.. kalau kakak2 die baik, die pon baik arr jugak..
    kalo aku jadi dia...bahagia gler hidop..

    ReplyDelete
  2. ye ke?pasti ke?suke ke kakak mcm aku??haha...aku buli die lebey ade lah..haha

    ReplyDelete