Monday, February 7, 2011

lagi xpuas hati?!

situasinya begini tatkala bulan kemerdekaan
walaupon skrg bukan bulan ogos,xkira
aku nk suarakan jugak ketidakpuasan hati aku!
kalo bulan kemerdekaan korg nmpak ape?
kalo kat kolej bergantungan lah bendera2 malaysia
bernyanyilah speaker2 tersebut mendayu2 walaupon aku naik jemu dgr lagu2 patriotik
dan pp2 kemerdekaan pon naik tensi dgn kerja2 beliau
cthnye si jem n yeyex naik separuh gila kalo xcapai target
mane xnye,si jem pp jualan aka si tukang kumpul duit,yeyex pp pertandingan,tukang habis duit sbb beli hadiah
jdnya jem setiap kali pesan kat yeyex kalo nk bli hadiah tu biar murah2
jem: yex,ko nk bli brg tgk2 harga jgn pakai ambek je,aku penat carik gali duit ni!

HAHA
ok persetankan pedulikan apa yg berlaku kat kolej..

aku nk suarakan suara demokrasi!
ye kata rakyat de kebebasan bersuara
ok perasan x?
perasan x?
perasan x???

kalo kat jln raya kan?
kalo kat jln raya kan?
kalo kat jln raya kan?

kita kena pasang bendera kan kat kete?
kan?kan?
perasan x?
siapa je yg pasang bendera?
siapa?
mereka2 yg berkereta kecik saja!
xpon kereta buatan malaysia!
ade ko nmpak kete merc xpon bmw xpon ok lah honda pasang bendera??
xde kan?
xde kan?

ok kat sini aku bukan nk galakkan depa semua pasang bendera..
aku just nk kata org yg berkereta besar aka si kaya
xkisah pon kau nak merdeka ke hape?
kisah pulak aku???

org2 yg kurang berada selalu igt asal usul.
aku bukan nk menangkan or nk mengutuk si kaya sbb aku xkaya mcm dorg
just aku nk dorg show some respect!

p/s:aku xtau kenapa post aku kebelakangan ni begitu bias..
     its just bcoz if u rich u think u have everything,but u dont actually

2 comments:

  1. kenape kau mrh betul dgn pakcik makcik kaya sejak dua menjak nih haha

    ReplyDelete
  2. entah.dah lama dah aku nk express cuma xigt!haha

    ReplyDelete